.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس جمهور: حقوق کارکنان دولت متناسب‌سازی می‌شود/ برنامه‌های حمایتی ویژه دولت برای افراد دهک پایین
رئیس جمهور با اعلام اینکه متناسب‌سازی در بحث حقوق کارکنان و کارمندان در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: در بودجه سال آینده رشد اقتصادی ۸ درصد پیش‌بینی شده است.

به گزارش شمال نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیشب در جلسه شورای اداری استان مازندران با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: امروز هرگونه خدمت با اخلاص به مردم زمینه تعالی انسان را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: فرصت خدمت به مردم را باید قدر بدانیم، شبانه روز گره‌گشائی از زندگی مردم در دستور کار مسؤولان قرار گیرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: نتیجه خدمت به مردم زمینه افزایش اعتماد مردم به نظام را فراهم کرده و در نتیجه سرمایه اجتماعی کشور افزایش پیدا کرده و در نهایت قدرت و قوت نظام افزایش پیدا می‌کند، مولفه قدرت مردم متدین کشور هستند.

وی ادامه داد: اصل اساس قدرت کشور ما فقط قدرت نظامی نیست، اساس قدرت کشور مردم و سرمایه اجتماعی هستند.

رئیسی اضافه کرد: در پیشرفت امور کشور همه سازمان‌ها نقش آفرین هستند، نظام اداری کشور در هم تنیده است که در هر بخشی وارد می‌شویم نقش دستگاه‌ها دیده می‌شود.

*موفقیت نظام اداری با وجود مدیران کارآمد و انقلابی

وی خاطرنشان کرد: بیشتر موفقیت نظام اداری وجود یک مدیر باانگیز کارآمد و انقلابی است، اعتبارات و برنامه نقش دارد اما وجود مدیر بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جمهور ادامه داد: نقش مدیران در خوش‌بین کردن به انجام امور بسیار اثرگذار است، نقش مدیریت بسیار برجسته بوده و می‌تواند اثرگذار باشد.

وی در ارتباط با استان مازندران، گفت: اگر در سند آمایش سرزمین نکاتی وجود دارد، پیشنهاداتی ارائه شود بررسی کارشناسی انجام شود تا نسبت به حل آن اقدام کنیم.

*برنامه دولت برای حمایت از دهک‌های پایین جامعه

آیت‌الله رئیسی، بیان کرد: مسئله مهم در استان وجود ظرفیت‌های مناسب است با این ظرفیت فقر قابل قبول نیست، باید تلاش کرد که فقر نباشد، البته فقر تعریف خاصی دارد که این موضوع زیبنده کشور نیست که افرادی تحت عنوان فقیر نان شب نداشته باشند.

وی ادامه داد: برای افراد دهک پایین دولت برنامه‌های حمایتی ویژه را در دستور کار دارد و باید به سرعت افراد دهک پایان مورد حمایت قرار گیرند.

رئیس جمهور با اعلام اینکه متناسب‌سازی در بحث حقوق کارکنان و کارمندان در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: مجلس هم در این زمینه با دولت همکاری می‌کند.

*پیش‌بینی رشد اقتصادی ۸درصدی برای سال آینده

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده رشد اقتصادی ۸ درصد پیش‌بینی شده است، افزود: در بودجه کشوری صندوقی در استان پیش‌بینی شده که بعضی از درآمدها به این صندوق واریز تا خرج نیازمندی‌های استان شود.

رئیسی اضافه کرد: در تخصیص اعتبارات اولویت‌ها مد نظر است، میزان اعتبارات کشور به میزان تامین اولویت‌ها است، تشخیص اولویت‌ها با خردمندان استان‌ها است.

*افزایش صادرات مازندران با توسعه بندرامیرآباد

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان، گفت: زیرساخت‌های بندر امیرآباد باید افزایش یابد و می‌تواند زمینه توسعه صادرات استان را فراهم کند، مازندران، گلستان و گیلان که در تامین کالاهای اساسی می‌توانند وورد پیدا کنند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مازندران با توسعه بندر آمیرآباد دروازه صادرات کشاورزی می‌شود.

*جلوی احداث بنا در دل جنگل‌ها گرفته شود

وی در ارتباط با محیط زیست، گفت: حفظ محیط زیست و جنگل باید مد نظر قرار گیرد، جلوی مجوزهای احداث بنا در جنگل گرفته شود و افرادی که تخلف کردند هم پیگیری شود.

آیت‌الله رئیسی گفت: جلوی تصرف جنگل و دریا باید گرفته شود در بحث آزادسازی ابتدای راه قرار داریم و باید طرح مناسبی برای استفاده از دریا مدیریت شود، مدیریت سواحل بسیار مهم است، ایجاد سازمان عمران سواحل پیگیری و ساز و کار مناسبی برای اداره ساحل در دستور کار قرار گیرد.

*محیط زیست نباید به محیط ایست تبدیل شود

وی ادامه داد: از محیط زیست باید مراقبت کرد و نباید زمینه آسیب محیط زیست و جنگل فراهم شود اما در عین حال باید بررسی کنند که محیط زیست نباید تبدیل به محیط ایست شود.

رئیس جمهور در ارتباط با توسعه ریلی مناطق شمالی کشور، افزود: این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد، اعتبار زیادی نیاز دارد اما اعتباری نیست که از توان دولت خارج باشد اما باید برای آن برنامه‌ریزی مناسبی شود.

وی با اعلام اینکه در توسعه گردشگری، مسئله فرهنگ و نگاه ارزش‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: همه افراد در این زمینه دخیل هستند و باید فرهنگ اصیل مردم استان‌های شمالی حفظ شود.

*مشکل نساجی با بانک ملی توسط وزیر اقتصاد پیگیری شود

آیت‌الله رئیسی در ارتباط با پسماند، افزود: این موضوع معضل جدی استان است در هر سه استان شمالی مشکل وجود دارد، بنده ۶ ماه برای تکمیل کارخانه زباله‌سوز وقت گذاشتم و باید در این مدت وضعیت ساماندهی شود.

وی ادامه داد: این موضوع حتما باید پیگیری و نسبت به تخصیص اعتبارات نیروگاه زباله سوز اهتمام شود.

رئیس جمهور در ارتباط با کارخانه نساجی مازندران، گفت: مشکل نساجی با بانک ملی توسط وزیر اقتصاد پیگیری شود، بخشی از کارخانه که احیا شده نیاز به حمایت دارد و نباید دچار وقفه شود./فارس

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.